FOTO: Pixabay.com

Kako razdvojiti kič i šund tekstove od onih sa kulturnim sadržajem? Koji sadržaji su prilagođeni uzrastu, starosnom dobu, polu? U vreme kada je gotovo sve opterećeno negativnim sadržajima, što u medijima, što u svakodnevnom životu, svedoci smo razvoja nekulture, kiča i šunda u digitalnim medijima.

Neprimerenog sadržaja ima čak i u crtaćima (ovde se misli na negativan uticaj tog sadržaja na decu, nasilnog sadržaja, nelogičnosti verovatno nastalih usled lošeg prevoda na srpski i sl.), u igricama, na fejsbuku i svuda gde ima prenosa informacija.

FOTO: Pixabay.com

Mnogo je kiča i šunda uneto u medijske sadržaje, verovatno zbog nerazlikovanja dobrog, korisnog i edukativnog sadržaja od onoga koji to nije. Kako zaštititi najmlađe od svih ovih negativnih sadržaja? Ima li uopšte svrhe boriti se sa vetrenjačama? I, kako sadržaje iz kulture staviti u prvi plan?

Prvo, važno je uticati na odabir onoga što se čita i gleda. Treba imati svest o tome šta je vredno a šta ne. Kada su deca u pitanju, pod budnim okom treba pratiti ono što gledaju, probuditi njihova interesovanja i razvijati njihov ukus. Jer, deca tek uče o medijskoj pismenosti, načinima njenog delovanja, prenosu i razumevanju informacija. Oni tek razvijaju svoj ukus, interesovanja, stiču i grade svoj odnos prema onome što je dobro. Dakle, naučiti ih da od maih nogu razumeju ono što prime kao informaciju, da odvoje kulturu od nekulture.

FOTO: Pixabay.com

Drugo, pokazati i deci i odraslima da je kultura (ovde se misli na kulturu u širem smislu te reči: slikarstvo, muzika, književnost, film, uopšte umetnost) sastavni deo čovekovog života, da bez lepote njenog delovanja život postaje siv i potrošen, baš kao ono što negativni sadržaji kroz medije čine čovekovom umu.

FOTO: Pixabay.com

Oni koji mogu da utiču na vraćanje kulture na zasluženo mesto (profesori, novinari, bibliotekari…) kroz pisanu i živu reč, tu su i da objasne finese medijske pismenosti i da kulturi vrate mesto koje joj pripada.

Napomena: Ovaj medijski sadržaj realizuje se u okviru projekta „Azbuka za 21. vek“ koji je sufinansiran sredstvima iz budžeta opštine Paraćin. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here